Jag stiftade min första bekantskap med superhjälte/superskurk-parodin The Mechanist i Fallout 3. Personligen tyckte jag att hans nemesis The AntAgonizer var mer intressant (en figur som kunde kontrollera de muterade jättemyrorna). Framför allt var konflikten mellan dem kul.

I första på-lägget (lol) till Fallout 4 som heter Automatron är The Mechanist åter i centrum, i en ganska kort och linjär uppdragslinje. Gå hit, hämta den grejen, skjut dig fram.

Uppdraget tycker jag faktiskt är en besvikelse. Bethesda borde ha tagit ut svängarna mer och gjort en mer intressant och bisarr story.
Nu är visserligen uppdraget mest en ursäkt för att introducera möjligheten att modda och bygga egna robotar i Fallout 4, men det här är ett återkommande problem i många storspel, alltså avsaknaden av intressanta berättelser. Grundläggande drama för tusan.

Men jag tycker ändå det var värt mina ca 87 kronor det kostade att köpa på-lägget (lol) för robotarnas skull och för att jag kunde levla rätt mycket när jag började crafta Robot repair kit med allt gammalt junk jag har samlat på mig över månaderna jag lirat.

Skärmavbild 2016-03-29 kl. 11.30.32
Självklart är alla mina robotar rosa pga överlägsen färg.